Kuinka tarinoita käytetään yritysmaailmassa?

John Yorke kertoo, miten tarinoita käytetään yritysmaailmassa ja miksi tarinoiden kannattaa perustua tositapahtumiin. Tarinoiden käyttö yritysmaailmassa ja mainonnassa on yleinen tapa toimia, sillä tarinat ovat oikein käytettynä tehokas työkalu. Tarinan pitää kuitenkin tuntua todenmukaiselta.

John Yorke on BBC:n ja Channel Four -kanavan draamatuotantojen ja Company Pictures -tuotantoyhtiön entinen johtaja. Hän on myös perustanut BBC:n käsikirjoittajien Writers Academy -koulutusohjelman.

Kaikki Retoriikan kesäkoulun tuottamat haastatteluvideot löytyvät Retoriikan kesäkoulun YouTube-kanavalta.


Siiri Pietilä

Olen Retoriikan kesäkoulun kanslisti jo kuudetta vuotta. Vastuullani ovat sellaiset pikkujutut kuin että onko lounas tilattu, milloin puhujat saapuvat ja mihin himputtiin Antti ja Katleena taas ovat menneet. Olen koulutukseltani diplomi-insinööri, mitä kukaan ei koskaan arvaa vaatteideni värikkyyden perusteella.

Kommentoi Ohjeet

Tässä blogissa saa kommentoida omalla nimellä. Kommentoijilta vaaditaan sähköpostiosoite.