Mikä tekee ihmisestä karismaattisen?

Richard Newman kertoo, mikä tekee ihmisestä karismaattisen. Yksittäisissä sanoissa ei ole karismaa, eivätkä tyylikäs kampaus tai vaatteet tee kenestäkään karismaattista. Ihminen on vain sitä, minkä onnistuu kommunikoimaan muille, ja karismakin koostuu käyttäytymisestä ja kehonkielestä.

Richard Newman on kehonkielen kouluttaja ja UK BodyTalk -yrityksen johtaja ja perustaja. Hän puhui Retoriikan kesäkoulussa vuonna 2016.

Kaikki Retoriikan kesäkoulun tuottamat haastatteluvideot löytyvät Retoriikan kesäkoulun YouTube-kanavalta.

Siiri Pietilä

Olen Retoriikan kesäkoulun kanslisti jo kuudetta vuotta. Vastuullani ovat sellaiset pikkujutut kuin että onko lounas tilattu, milloin puhujat saapuvat ja mihin himputtiin Antti ja Katleena taas ovat menneet. Olen koulutukseltani diplomi-insinööri, mitä kukaan ei koskaan arvaa vaatteideni värikkyyden perusteella.