Mikä on tarina?

John Yorke kertoo, mikä on tarina ja millainen rakenne on tarinalle ihanteellinen. Tarinat ja niiden kertominen ovat juurtuneet niin syvälle ihmismieleen, että kaikki tarinat koostuvat pohjimmillaan samasta teemasta ja rakentuvat samalla tavoin.

John Yorke on BBC:n ja Channel Four -kanavan draamatuotantojen ja Company Pictures -tuotantoyhtiön entinen johtaja. Hän on myös perustanut BBC:n käsikirjoittajien Writers Academy -koulutusohjelman.

Kaikki Retoriikan kesäkoulun tuottamat haastatteluvideot löytyvät Retoriikan kesäkoulun YouTube-kanavalta.

Siiri Pietilä

Olen Retoriikan kesäkoulun kanslisti jo kuudetta vuotta. Vastuullani ovat sellaiset pikkujutut kuin että onko lounas tilattu, milloin puhujat saapuvat ja mihin himputtiin Antti ja Katleena taas ovat menneet. Olen koulutukseltani diplomi-insinööri, mitä kukaan ei koskaan arvaa vaatteideni värikkyyden perusteella.