Retoriikan kesäkoulu 2015 – Viestintä tiukoissa tilanteissa

Retoriikan kesäkoulu tulee taas! Ensi kesäkuussa, 4.6. Vanajanlinnassa ja 5.6. Verkatehtaalla Hämeenlinnassa, otetaan haltuun viestinnän tiukat tilanteet.

Maailma on muuttumassa monimutkaisemmaksi ja ennalta-arvaamattomammaksi paikaksi. Netti tuo kriiseihin ja poikkeustilanteisiin omat mausteensa. Viestinnän osaajalta vaaditaan yhä enemmän. Siksi tarjoamme tänä vuonna osallistujille sekä kriisiviestinnän että muun epätavallisen viestinnän parasta asiantuntemusta.

Tulet kuulemaan tämän vuoden Kesäkoulun seminaarissa 5.6.

• pääministeri Tony Blairin entistä puheenkirjoittajaa Philip Collinsia
  • kriisiviestinnän asiantuntijaa mediastrategi Lilly Korpiolaa
  • Scotland Yardin panttivankineuvottelijoiden kouluttajaa Richard Mullenderia
  • toimittaja Susanne Päivärintaa ja
  • nettipoliisi Marko “Fobba” Forssia

Lisäksi kaksikko Jussi Lähde ja Markus Leikola vetävät tiukan debatin turvallisuuspolitiikasta. Radion kuuntelijat tietävät, mitä on odotettavissa: Leikola & Lähde -ohjelma ruotii viikoittain Radio 1:llä suomalaisia yhteiskunnallisia ja poliittisia ilmiöitä.  Keskustelijat julkistetaan myöhemmin talvella.

Vanajanlinnassa on 4.6. tarjolla kriisiviestinnän täsmäkoulutusta. Lilly Korpiola vetää workshopin Kriisiviestintä digitaalisessa julkisuudessa. Korpiola on kirjoittanut samasta aiheesta viestintäpäälliköiden käsissä kuluneen kirjan ja kouluttaa aiheesta jatkuvasti korkean profiilin foorumeilla.

Retoriikan kesäkoulu järjestetään nyt neljännen kerran. Tapahtuma on löytänyt paikkansa kesän avaajana, ja tapahtuman konkareilla kesäkuun ensimmäinen perjantai onkin jo vakivaraus kalenterissa. Painavan asian lisäksi Retoriikan kesäkoulu on osoittautunut erinomaiseksi verkostoitumistilaisuudeksi rennon ilmapiirinsä ansiosta.

Saimme viime kesän seminaarista paljon palautetta. Tässä muutama kommentti:

“Vapauttavaa kerrankin livenä kuunnella puhujia, jotka osaavat puhua. Pisti miettimään omaa verbaalista ulosantia.”

Siru Lamminpää, Vaasan yliopisto

“En pelkästään oppinut paremmaksi puhujaksi, vaan myös paremmaksi keskustelijaksi. Suosittelen lämpimästi.”

Juuso Jokinen, Dingle Oy

“Suosittelen Retoriikan kesäkoulua kaikille omasta puheilmaisustaan kiinnostuneille johtajille.”

Juha Loimovuori, Kauppalehti

“Suosittelen lämpimästi Retoriikan kesäkoulua kaikille, jotka haluavat saada uusia vaikuttamistaidon työkaluja omaan työkalupakkiin!”

Pauliina Mäkelä, Kinda Oy

“Retoriikan kesäkoulusta muodostui heti ensimmäisen kerran jälkeen kalenterin vakiomerkintä. Ehdottomasti yksi parhaista koulutus- ja verkostoitumistilaisuuksista missä olen ollut. Ensi vuosi on jo kalenterissa.”

Tiina Vahtokari, Hämeenlinnan kaupunki

“Suosittelen Retoriikan kesäkoulua, jossa saa mukavissa tuoleissa rentoutuneesti heittäytyä kuuntelemaan kiinnostavia puheenvuoroja ja vahvoja vaikuttajia sekä tarinan voimaa.”

Susanna Tauriainen, MTK

“Loistava ja innostava tapahtuma! Konkreettisia keinoja puhumiseen ja vaikuttamiseen. Tekisi hyvää kaikille suomalaisille!”

Fredrik Rahka, Otava

“Uskomaton kokemus, jossa nimekkäät puhujat ja vetäjät tulevat lähellesi ja antavat oppinsa avoimesti kuulijoille.”

Joni Kouvo, Talgraf Oy

Jos haluat oppia vaikuttamaan tiukoissakin tilanteissa, tule Retoriikan kesäkouluun. Yhden päivän opeilla selviät hyvin seuraavaan kesäkuuhun asti.

Nyt on voimassa aikaisen ilmoittautujan early bird -etuhinta. Kannattaa ilmoittautua siis ennen 1.3., mieluiten nyt heti! Käy katsomassa lisätietoa hinnoista ja ilmoittautumisesta täältä.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan. Nähdään ensi kesänä Hämeenlinnassa!

Antti Mustakallio
Retoriikan kesäkoulun rehtori